A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Ліцей № 4
м. Хмільника Вінницької області

Поради психолога батькам щодо успішного навчання та виховання дітей:

Дата: від до Скинути

Поради батькам підлітків

Поради татам і мамам дітей підліткового віку для їх вбереження від необдуманих і ризиконих дій, вчинків і небезпечних контактів за межами сім’ї Кожен період життя людини має свої радісні очікування і труднощі їх здійснення, але особливою змінюваністю відзначається вік переходу від дитинства до юності, так званий «перехідний» або підлітковий, як правило, 11-17-річний вік. Взаємини дитини цього віку розширюються, урізноманітнюються і, відповідно, ускладнюються, а вчинки і поведінка в процесі становлення самостійності супроводжуються природними більш або менш вираженими реакціями емансипації, переважанням бажань здобути визнання серед ровесників над схваленням батьків, неповне усвідомлення наслідків своїх дій, вчинків або й поведінки в цілому. Ці поради ставлять на меті привернути увагу всіх дорослих членів сім’ї, а особливо батьків – тата і мами – до того, що можна і необхідно зробити власними силами.

20:54 23.10.2023

Як позбутися стресу

Як позбутися стресу ПРОТЯГОМ ДНЯ, А ТИМ БІЛЬШЕ ТИЖНЯ, ВТОМА, СТРЕС, НЕГАТИВ НАКОПИЧУЮТЬСЯ І ПОТРЕБУЮТЬ ВИХОДУ НАЗОВНІ. КУДИ ЦЕ ВСЕ ПОДІТИ? - ЛОВІТЬ КОРОТКІ ПІДКАЗКИ. ✏️Візуалізація або вправа на уяву «Безпечне місце» підійде тим, хто перебуває в стані хронічного стресу, тривоги, емоційного ступору чи заціпеніння, або тим, хто і далі переживає травматичний досвід у нічних жахах та флешбеках. Ця вправа на релаксацію зменшує стрес, тривожність і сприяє загальному розслабленню. Створюючи захищеність і безпеку в нашому мозку ми переносимо це почуття в щоденне життя. Регулярно практикуючі візуалізацію, ми зменшуємо негативний вплив відчуття небезпеки на наше психічне здоров’я. 💡 Поради щодо виконання вправи: *Важливо виконувати цю вправу тоді, коли Ви перебуваєте у відносній безпеці (це важливий момент для тих, хто перебуває в осередку війни!), адже Вам необхідно буде заплющити очі та максимально відволіктися від усього, що відбувається навколо Вас. Тож виберіть більш-менш спокійний момент. Бажано, щоби поруч була людина, якій Ви можете довіряти. *Якщо у Вашому уявному місці є щось, що не подобається, Ви можете змінити це в думках, адже це місце Ваше. *Якщо Ви помітили негативні думки або образи під час виконання вправи, відкиньте їх і подумайте про щось інше. *Не варто використовувати свій будинок (або ліжко), як уявне «безпечне місце». *Практикуйтеся регулярно, щоби посилити почуття внутрішньої безпеки та підвищити психологічну стійкість.

18:04 10.10.2023

Рекомендації батькам щодо спілкування з агресивними дітьми

Рекомендації батькам щодо спілкування з агресивними дітьми Пам'ятайте, що заборона й підвищення голосу – найнеефективніші способи подолання агресивності, лише зрозумівши причини агресивної поведінки і знявши їх, ви можете сподіватися, що агресивність дитини буде знижена. Дайте дитині можливість вихлюпнути свою агресію, спрямувати її на інші об'єкти. Дозвольте їй побити подушку або розірвати «портрет» її ворога і ви побачите, що в реальному житті агресивність у даний момент знизилася. Показуйте дитині особистий приклад ефективної поведінки. Не допускайте при ній вибухів гніву або лихослів'я про своїх друзів або колег. Важливо, щоб дитина повсякчас почувала, що ви любите, цінуєте і приймаєте її. Не соромтеся зайвий раз її приголубити або пожаліти. Нехай вона бачить, що потрібна і важлива для вас. Рекомендації батькам щодо стримування агресивної поведінки підлітків Виявляти до підлітка більше уваги, любові та ласки. Батьки повинні стежити за своєю поведінкою в сім'ї. Кращий спосіб виховання дітей – єдність їхніх дій. Не застосовувати фізичні покарання. Допомагати підлітку знаходити друзів. Заохочувати розвиток позитивних аспектів агресивності, а саме завзятості, активності, ініціативності, перешкоджати її негативним рисам, зокрема ворожості, скутості. Пояснювати підлітку наслідки агресивної поведінки. Враховувати у вихованні та навчанні особистісні властивості підлітка. Надавати підлітку можливість задовольнити потреби в самовираженні й самоствердженні. Обмежувати перегляд відеофільмів та комп'ютерних ігор зі сценами насильства. Спрямовувати енергію підлітка у правильне русло, наприклад, заняття у спортивних секціях; заохочувати його до участі в культурних заходах.

21:13 23.01.2023

ЯК ФОРМУВАТИ АДЕКВАТНУ САМООЦІНКУ ДИТИНИ:

ЯК ФОРМУВАТИ АДЕКВАТНУ САМООЦІНКУ ДИТИНИ: Самооцінка дітей напряму залежить від того, яке середовище їх оточує та як спілкуються з ними найближчі люди, адже їхній думці малеча довіряє, яка власне і формує дитяче уявлення про себе. До Вашої уваги 6 дієвих стратегій поведінки, які допоможуть сформувати у дитини адекватну самооцінку. 1. Право вибору та право на самостійність. Дозволяйте дитині (як і не хотілось би допомогти їй) бути самостійним, виявляти свою ініціативу та здійснювати вибір. Хоче вам допомогти у прибиранні? Чудово! Не потрібно оберігати дитину від повсякденних справ, долучайте її до виконання певних обов’язків. Я впевнена, що вона отримає величезне задоволення від самостійно зробленої справи та похвали дорослого. 2. Обов’язково підтримуйте дитину у всіх її починаннях, у її ініціативі. Пам’ятайте, що важливий не результат (з першого тренування карате Джекі Чаном ніхто не став), а ініціатива дитини, її бажання та мотив. 3. Батьки як приклад. Дитина виходить у «великий світ» зі свого мікросоціуму, тобто сім’ї. І який приклад, який темп визначить сім’я – таким чином дитина намагатиметься діяти з навколишнім світом. Дитина постійно спостерігає за вами, беручи приклад із вас – не можна вимагати від дитини самоповаги до самого себе, якщо мама чи тато мають уявлення про себе як про невдаху, то і дитина може це перейняти. 4. Не перехвалюйте дитину. Хвалити дитину – це дуже гарна тактика. Але не варто дико плескати в долоні та кричати: «Ураааа!», коли вихованець з 10-го розу зробив щось самостійно. Краще похваліть там, де «тонко», тобто похваліть ініціативу та намагання дитини до того, що не виходить. До прикладу: не виходить навчитись їздити на велосипеді – варто похвалити за саме намагання, за те, що дитина все ж іде до велосипеда, не дивлячись на те, що звалилась із нього 55 разів. Але вона молодець, що намагається та бачить ціль! 5.Радійте життю та навколишньому світу разом. Спробуйте отримувати радість лише від того, що вас оточує.   6. Говоріть із дитиною: дізнавайтесь, що її турбує, а що подобається. Розділіть із дитиною не лише радості, а й печалі. Формуємо адекватну самооцінку дитини за допомогою практичних вправ. Спеціальні вправи дозволяють знизити тривожність, рівень страху, невпевненість у дітей. Як дитині підвищити самооцінку за допомогою практики, розповідають психологи: вони використовують вправу «Скарбничка досягнень», яку легко виконати і вдома. Її суть - дати можливість самій дитині і батькам побачити досягнення і успіх. Часто в побутових ситуаціях дорослі не помічають хороших вчинків дітей, а лише вказують на недоліки і помилки. Як результат, у маленької людини формується комплекс неповноцінності, нав'язану думку про свою нездатність. Це легко виправити за допомогою даної методики. Батьки разом з дитиною роблять скриньку досягнень. Це може бути будь-яка відповідна коробка. Її необхідно красиво прикрасити, задекорувати разом з малюком.  Наступний крок - дати малюкові вказівку: всі його успіхи за кожен день, нехай навіть найменші, записувати на листок паперу. Наприклад, прочитав книгу, вивчив вірш, намалював малюнок, погодував рибок, допоміг другові і т. і.  Всі записані досягнення складаються в скриньку (коробку). Раз на місяць або в будь-який вільний час батьки разом з малюком повинні перевіряти і переглядати досягнення в коробці. Добре, якщо додатково буде формуватися стимул вдосконалити успіх.  Така вправа дозволить дитині навчитися помічати і цінувати свої досягнення, радіти їм. Разом з цим зросте впевненість в собі і сформується думка про значущість.  Вправу можна вважати і діагностичною, і корекційною: вона працює на підвищення самооцінки дитини. Самооцінка дитини складається, в тому числі і з тих  суджень оцінки, які малюк чує від дорослих. Ці судження можуть бути як позитивні: «Молодець», «Розумниця», «Ти у мене добрий, розумний, акуратний …», так і негативні:»Нечупара», «Непосида», «Неслухняний, плаксій…» Вправа «Сонечко» добре показує, наскільки в свідомості дитини закріпилися ті чи інші уявлення про себе. Отже, перейдемо до суті вправи. Для її виконання потрібний альбомний аркуш, фломастери або олівці. Попросіть дитину намалювати сонечко з променями. Ніяких вимог до малюнка не ставте, дитина малює сонечко, де завгодно в межах листа і чим їй подобається. Нехай дитина трохи розповість про сонечко. – Сонечко – яке воно? – Яскраве, жовте, червоне, добре, тепле, радісне … – А тепер уяви, що сонечко – це ти. У сонечка твоє ім’я. Нехай дитина напише, якщо вміє, своє ім’я на сонечку. Якщо писати вона ще не вміє, то ім’я напишіть ви самі. У сонечка обов’язково повинні бути промені. Якщо їх небагато, то домалюйте 7-9 промінчиків. – Ти перерахував, яке сонечко чудове: тепле, світле, добре … Давай підпишемо кожен промінчик сонечка, називаючи якусь твою чудову якість. Який ти? Дитина може не відразу відповісти. Допоможіть їй, сказавши, наприклад: «Я вважаю, що ти добрий. А ще який?» Кожна названа вами або дитиною якість підписується уздовж промінчика. Завдання: постаратися, щоб кожен промінчик був названий. І дозвольте дитині трохи пофантазувати, похвалитися. Не заперечуйте, навіть, якщо вважаєте, що ця якість чи звичка у дитини не розвинена або взагалі відсутня. Так ви зможете почути, що дитина вважає своїми досягненнями. «Я мию посуд … Забираю іграшки …» Запишіть все, що почуєте. І не потрібно реплік: «Так, ти це робиш, коли тобі десять разів скажеш …» і т. п… У вправі «Сонечко» ми працюємо тільки на позитиві. Таке сонечко можна намалювати на великому аркуші та прикріпити на стіну. А ще можна, навіть потрібно, попросити всіх, хто знає дитину підписати промінчики цього сонечка. Можна додавати промінчики кожного разу, коли ви помітите, що дитину за щось потрібно похвалити. Промінчики може додавати і сама дитина. І ще один варіант виконання вправи «Сонечко». Він виконується тоді, коли вже намальоване сонечко для дитини. А тепер запропонуйте їй намалювати подібне сонечко для бабусі чи тата, для сестрички чи виховательки в дитячому садочку. Нехай це буде подарунком на день народження або просто приємний сюрприз. Ми всі хочемо чути добрі слова, але цього потрібно вчити. Нехай ця нескладна вправа «Сонечко» допоможе Вам у створенні теплої та душевної атмосфери. 10 РЕЧЕЙ, ЯКІ РОБЛЯТЬ ДІТЕЙ ЩАСЛИВИМИ      Психологи розкрили секрет, як виховати дитину ще більш здоровою і життєрадісною. Дитинство – це найбільш дивовижний, приголомшливий і неймовірний час в нашому житті. Час відкриттів, ігор, чудес і постійного захоплення світом, який дитина пізнає кожен день і кожну годину. А ось для батьків цей період може стати часом турботи в прагненні забезпеченні здоров’я і щастя дитини. Звичайно, в нашому житті трапляються обставини, які можуть затьмарити наші дитячі роки, але для тих, хто дійсно любить дітей, щастя і благополуччя власних малюків завжди стоїть понад усе. У цій статті ми опишемо науковий підхід до щастя дітей. Пропонуємо вам 10 рекомендацій, доведених з наукової точки зору, які допоможуть зробити дитинство вашої дитини ще здоровішим і щасливішим. Отже,…  

20:10 22.12.2022

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень