Актуальні аспекти інклюзивного навчання.
Актуальні аспекти інклюзивного навчання.09:36 28.09.2023
Інклюзивне навчання — система освітніх послуг, гарантованих державою, що базується на принципах недискримінації, врахуванні багатоманітності людини, ефективного залучення та включення до освітнього процесу всіх його учасників.
Інклюзивне навчання часто вважають альтернативою інтернатній системі, за якою діти з особливими освітніми потребами навчаються в спеціальних закладах освіти та змушені проживати в інтернатних відділеннях при них через їх територіальну розгалуженість.
Жодна дитина не має відчувати себе іншою та виключеною з освітніх, культурних і соціальних процесів – це головне завдання інклюзії.
У грудні 2009 року Україна ратифікувала основні міжнародні документи у сфері забезпечення прав дітей згідно зі світовими стандартами освіти, соціального захисту та охорони здоров’я. Передусім йдеться про статтю 24 Конвенції ООН про права людей з інвалідністю, в якій визначено обов’язок держави щодо реалізації інклюзивної моделі освіти, тобто створення такого предметно-просторового спеціального середовища, яке б дало змогу всім дітям бути однаково рівними учасниками навчального процесу в єдиному освітньому просторі відповідно до їхніх особливостей, потреб і можливостей.
5 липня 2017 року Президент України підписав ухвалений 23 травня цього ж року Закон «Про внесення змін до Закону України "Про освіту" щодо особливостей доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг».
5 вересня 2017 року було прийнято новий Закон України “Про освіту”. З того часу діти з особливими освітніми потребами мають повне право здобувати освіту в усіх навчальних закладах, зокрема й безоплатно в державних та комунальних, незалежно від «встановлення інвалідності». Діти з особливими освітніми потребами мають право на:
В Ліцей №4 м. Хмільника Вінницької області в 2023 – 2024 навчальному
році організовано інклюзивне навчання для 10 здобувачів освіти ( 9 учнів -
інклюзивне навчання, 1 учень - індивідуальне навчання):
1-Б класі (один учень - п’ятий рівень підтримки) ,асистент вчителя Бевз Н.І.
2-В клас (один учень – третій рівень підтримки), асистент вчителя Гребенюк О.М.
3-В клас (один учень – четвертий рівень підтримки), асистент вчителя Калачик В.І.
5-Б клас (два учня- п’ятий та третій рівень підтримки), асистент вчителя Шамрай – Бевз О.П.
6-В клас (три учня – третій рівень підтримки ) , асистент вчителя Дармобит С.М.
9- Г клас( один учень –третій рівень підтримки) ,асистент вчителя Дрончак Н.А.
Для здобувачів освіти створені відповідні умови для навчання, створені
команди супроводу, обладнано пандус, наявні відповідні фахівці (асистенти,
практичний психолог), які надають психолого-педагогічні та корекційно-
розвиткові послуги здобувачам освіти з ООП.
Актуальні аспекти інклюзивного навчання.
Актуальні аспекти інклюзивного навчання.09:36 28.09.2023
ЗАСІДАННЯ КОМАНД ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ДІТЕЙ З ООП 1-Б, 2-В, 3–В, 5-Б, 6-В, 9- Г КЛАСІВ
ЗАСІДАННЯ КОМАНД ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ09:31 22.09.2023
ЛИСТИ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ПРО ОРГАНІЗАЦІЮ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ.
ЛИСТИ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ПРО ОРГАНІЗАЦІЮ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ.09:33 04.09.2023
15:29 03.02.2021