Звіт про підсумки методичної роботи у Ліцеї №4 м. Хмільника Вінницької області.
Звіт про підсумки методичної роботи у
Ліцеї №4 м. Хмільника Вінницької області.
Звіт про підсумки методичної роботи у Ліцеї №4 м. Хмільника Вінницької області.
У 2023/2024 навчальному році методична робота в ліцеї здійснювалася з метою реалізації основних положень розпорядчих документів та комплексних програм розвитку освіти Міністерства освіти і науки України, підвищення ефективності організації навчально-виховного процесу, вдосконалення педагогічної майстерності вчителя.
Згідно з річним планом роботи закладу у 2023/2024 навчальному році педагогічний колектив працював над єдиною методичною проблемою «Формування навчально – пізнавальних та виховних компетентностей учнів через створення єдиного освітнього простору у ліцеї». Протягом року методичну роботу було спрямовано на виконання таких завдань:
- підвищення якості знань учнів з базових предметів навчального плану;
- удосконалення роботи з обдарованими учнями;
- підвищення теоретичної, науково-методичної та професійної підготовки педагогічних працівників шляхом організації роботи школи професійної адаптації молодого учителя, методичних об’єднань учителів-предметників, творчих груп;
- залучення педагогів до участі в інноваційних і дослідно - експериментальних проектах різних рівнів;
- стимулювання педагогів до оволодіння сучасними інформаційно - комунікаційними технологіями;
- удосконалення психолого-педагогічної освіти вчителів;
- забезпечення роботи науково-практичних семінарів з актуальних питань навчання і виховання учнів;
- забезпечувати змістовне наповнення веб-сайту ліцею.
Кожен учитель працював над обраною власною науково-методичною проблемою. Методична робота в ліцеї здійснювалась згідно плану роботи ліцею через колективну, групову, індивідуальну дистанційну форми роботи.
З метою зростання фахової майстерності вчителів, підвищення професійного рівня молодих спеціалістів, творчого вирішення педагогічних завдань і проблем ліцею, скоординованості дій вчителів-предметників була організована робота МО, творчих груп вчителів-предметників:
- МО вчителів початкових класів (голова Гуменюк Л.М.);
- МО вчителів гуманітарного циклу (голова Стахова О.І., Тищенко О.М.);
- МО вчителів природничо-математичного циклу (голова Міщук В.І., Шеремета Ю.М.);
- МО вчителів іноземних мов (голова Ліпінська Г.О.);
Методичні об’єднання систематично ознайомлювали педагогічних працівників з новою інформацією, передовим досвідом, сприяли впровадженню їх у навчально-виховний процес.
Діяльність МО була спланована на основі річного плану роботи ліцею. Кожне з МО провело по 4-5 засідань, робота яких будувалася за окремими планами, також на них затверджувались завдання для олімпіад, завдання для річного оцінювання. На засіданнях методичних об’єднань обговорювалися як організаційні питання (рекомендації МОН, серпневої міської конференції, рекомендації методкабінету щодо викладання і вивчення навчальних предметів у 2023/2024 н. р., зміни у навчальних програмах, підготовка і проведення олімпіад), так і науково-методичні питання.
Протягом року проводилися методичні наради з метою ознайомлення з нормативними документами, державними стандартами викладання окремих предметів, передовим педагогічним досвідом, новинками методичної літератури, періодичних видань з предметів тощо. Кожен керівник методичного підрозділу, ретельно проаналізувавши діяльність методоб’єднання, перспективно визначив пріоритети в методичній роботі на наступний навчальний рік, зокрема щодо посилення уваги роботі з обдарованими учнями, поширення передового педагогічного досвіду через публікації у фахових виданнях тощо.
Протягом навчального року велася робота щодо професійної адаптації молодих педагогів. Головним завданням було надання методичної допомоги вчителям-початківцям у розв’язанні першочергових проблем. Зміст роботи полягав у спільних заняттях із заступником директора з навчально-виховної роботи та індивідуальних консультаціях з вчителями-наставниками щодо складання календарних планів, конструювання уроків, ведення шкільної документації, взаємо відвідуванні уроків, формування власного портфоліо.
Атестація педагогічних працівників
Запорукою ефективності навчально-виховного процесу було і залишається підвищення професійного рівня педагогів.
У 2023/2024 навчальному році у Ліцеї працювало 71 педагогічних працівники. 10 учителів мають звання «Вчитель–методист», 10 - «Старший вчитель», 46 учителя мають вищу кваліфікаційну категорію, 10 - першу кваліфікаційну категорію, 10 - другу кваліфікаційну категорію, 5 – мають кваліфікацію «Спеціаліст».
Атестувалось 16 педагогічних працівників.
Атестація педагогічних працівників Ліцею у 2023/2024 навчальному році проводилась згідно затвердженого наказом Атестація педагогічних працівників Ліцею у 2023/2024 навчальному році проводилась згідно «Типового положення про атестацію педагогічних працівників України», затвердженого наказом МОН України № 805 від 09.09. 2022 року, «Про затвердження змін до Типового положення про атестацію педагогічних працівників», плану роботи атестаційної комісії закладу.
Адміністрацією ліцею та атестаційною комісією своєчасно було виконано такі заходи: у вересні проведено корегування плану атестації на наступний навчальний рік, створено атестаційну комісію, узгоджено її склад з профспілковим комітетом, видано відповідні накази. Педагогічний колектив був ознайомлений із списком педагогічних працівників, що атестуються. Було перевірено строки проходження курсів підвищення кваліфікації, у жовтні закріплено за вчителями відповідальних від адміністрації для вивчення системи і узагальнення досвіду роботи. Складено графік проведення відкритих уроків та позакласних заходів. Адміністрацією закладу надано допомогу по складанню особистих планів роботи учителів на період атестації та міжатестаційний період.
Підвищення кваліфікації педагогічних працівників
Одним з найважливіших чинників якості освіти є систематична робота з підвищення кваліфікації педагогічних працівників у системі післядипломної педагогічної освіти.
Підвищення фахового рівня педагогів
Специфіку діяльності закладу визначають такі освітні технології:
- інтерактивна система навчання ;
- проектна система навчання;
- інформаційно – комунікаційна система навчання;
- ігрові технології;
- підвищення теоретичної, науково-методичної та професійної підготовки педагогічних працівників шляхом організації роботи шкільних методичних об’єднань учителів-предметників, методичних декадників.
Адміністрація і педагогічний колектив значну увагу приділяв підвищенню науково – методичного рівня шляхом участі у професійних конкурсах, конференціях, семінарах, виставках.
Учасники семінарів
Центру професійного розвитку педагогічних працівників Хмільницької міської ради:
- Ходак Софія Василівна – практичний психолог. Семінар – практикум: « Робота з учнями, які отримали травматичний досвід, та збереження ментального здоров’я». 07.02.2024р.
- Ресурсна зустріч: « Психологічна стійкість для учасників освітнього процесу: ментальне здоров’я». 22.05.2024.
- Олянич Людмила Іванівна – вчитель початкових класів. Конференція з актуальних питань : « Ключові підходи до організації освітнього середовища в контексті НУШ». 07.03.2024.
З метою створення освітнього середовища, використання дистанційних технологій в традиційних формах: очній, заочній та отримали сертифікати.
Вчителі закладу були активними учасниками різних міських, всеукраїнських конкурсів.
Вчителька української мови та літератури, Стахова Альона Іванівна, яка свої найкращі професійні якості продемонструвала і успішно пройшла сертифікацію у 2023-2024н.р.
Робота з обдарованою молоддю
Головним показником якості діяльності педагогічного колективу є досягнення учнів. Протягом навчального року в ліцеї проводилася робота із залучення учнів до науково-дослідницької діяльності та участі у різних етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін, турнірів, змагань конкурсів.
Учні ліцею постійно беруть участь у різноманітних конкурсах, турнірах, олімпіадах.
Переможці ІІ етапу Всеукраїнських предметних олімпіад 2023-2024н.р.:
з технологій:
І місце – Матвіюк Тарас Олегович 11-А клас;
І місце – Карбівський Сергій Валерійович, 11-А клас;
Учитель: Паук П.Г.
І місце – Чмелюк Ангеліна Вадимівна, 11-А клас;
Учитель: Ланова Л.М.
І місце – Ковальчук Вадим Олександрович, 10-Б клас;
І місце – Марковська Катерина Павлівна, 10-Б клас;
Учитель: Паук П.Г.
І місце – Мартинова Богдана Сергіївна, 9-Б клас;
ІІІ місце – Чухлеб Софія Максимівна, 9-Б клас;
Учитель: Дрончак Н.А.
ІІ місце – Павлюк Олександр Ігорович, 8-Г клас;
ІІІ місце – Степанюк Назар Юрійович, 8-Г клас;
Учитель: Паук П.Г.
з англійської мови:
І місце – Марковська Катерина Павлівна, 10-Б клас;
Учитель: Ролінська Л.В.
ІІ місце – Форощук Андрій Миколайович, 11-Б клас;
ІІІ місце – Наталіч Роман федорович, 9-А клас;
ІІІ місце – Криворотова Олеся Валеріївна, 8-Г клас;
Учитель: Терентьєва Г.П.
ІІІ місце – Мартинова Богдана Сергіївна, 9-Б клас;
Учитель: Басараб О.З.
Марковська Катерина Павлівна, 10-Б клас
І місце з хімії
І місце з англійської мови
І місце з математики
І місце з технологій
І місце з географії
І місце з історії
І місце з української мови
І місце з фізики
ІІІ місце з астрономії
ІІІ місце з біології
Мартинова Богдана Сергіївна, 9 - Б клас
І місце з правознавства
І місце з технологій
ІІ місце з фізики
ІІ місце з біології
ІІ місце з української мови
ІІ місце з історії
ІІ місце з хімії
ІІ місце з географії
ІІІ місце з англійської мови
Чухлеб Софія Максимівна, 9-В клас
ІІ місце з географії
ІІ місце з математики
ІІІ місце з технологій
ІІІ місце з хімії
ІІІ місце з української мови
Нечай Вікторія Віталіївна, 11-А клас
І місце з географії
ІІ місце з хімії
ІІІ місце з історії
ІІІ місце з астрономії
Форощук Андрій Миколайович, 11-Б клас
І місце з історії
ІІ місце з англійської мови
ІІІ місце з географії
ІІІ місце з української мови
Антонюк Тетяна Олександрівна, 8-В клас
І місце з хімії
І місце з географії
Москаленко Вікторія В’ячеславівна, 10-А клас
ІІ місце з географії
ІІ місце з інформаційних технологій
Сінчук Анастасія Віталіївна, 10-А клас
ІІІ місце з астрономії
ІІІ місце з географії
Наталіч Роман Федорович, 9-А клас
ІІ місце з правознавства
ІІІ місце з англійської мови
Кривенко Ольга Сергіївна, 7-Б клас
І місце з хімії
ІІІ місце з математики
Яцик Денис Володимирович, 7-Б клас
ІІ місце з фізики
ІІІ місце з української мови
Галуза Анна Миколаївна, 8-Г клас
ІІ місце з технологій
ІІІ місце з біології
Криворотова Олеся Валеріївна, 8-Г клас
ІІІ місце з англійської мови
Головня Софія Василівна, 10-А клас
І місце з географії
Рибак Софія Юріївна, 8-А клас
ІІ місце з географії
Паламарчук Олександра Петрівна, 9-В клас
ІІ місце з інформаційних технологій
Шикула Роман Олександрович
ІІІ місце з географії
Паламарчук Денис Русланович , 10-А клас
ІІІ місце з історії
Висоцький Максим Олегович, 8-А клас
ІІІ місце з історії
Чернишова Марія Олександрівна, 8-А клас
ІІІ місце з хімії
Нечай Валерія Віталіївна, 8-А клас
ІІІ місце з хімії
Побережний Артем Андрійович, 7-Б клас
ІІІ місце з хімії
Сабатин Матвій Сергійович, 6-Б клас
ІІІ місце з математики
Ізерська Вікторія Вікторівна, 10-А клас
ІІ місце з української мови
Дорош Діана Олександрівна, 7-Б клас
ІІ місце з української мови
Кондратовець Світлана Юріївна, 7-Б клас
ІІ місце з української мови
Волкова Олександра Сергіївна, 9-Б клас
ІІІ місце з біології
Матвіюк Тарас Олегович, 11-А клас
І місце з технологій
Карбівський Сергій Валерійович, 11-А клас
І місце з технологій
Чмелюк Ангеліна Вадимівна, 11-А клас
І місце з технологій
Ковальчук Вадим Олександрович, 10-Б клас
І місце з технологій
Павлюк Олександр Ігорович, 8-Г клас
ІІ місце з технологій
Степанюк Назар Юрійович, 8-Г клас
ІІІ місце з технологій.
Переможці ІІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад:
І місце з історії — Марковська Катерина Павлівна 10-Б клас Учитель: Топоровська В.В.
І місце з географії — Марковська Катерина Павлівна10-Б класУчитель: Сташко О.В.
ІІІ місце з математики — Марковська Катерина Павлівна 10-Б клас Учитель: Філатова Л.П.
ІІІ місце з хімії — Марковська Катерина Павлівна10-Б класУчитель: Лукіянчук Л.М.
ІІІ місце з англ. мови — Марковська Катерина Павлівна10-Б клас Учитель: Ролінська Л.В.
ІІІ місце з фізики— Марковська Катерина Павлівна 10-Б класУчитель: Поплавський В.О.
ІІ місце з географії — Головня Софія Владиславівна10-А клас Учитель: Ратушна Ю.С.
ІІ місце з хімії — Антонюк Тетяна Олександрівна 8-В клас Учитель: Лукіянчук Л.М.
ІІІ місце з правознавства — Мартинова Богдана Сергіївна 9-Б клас Учитель: Нестерук В.М.
ІІІ місце з географії — Нечай Вікторія Віталіївна 11-А клас Учитель: Ратушна Ю.С.
Новак Анастасія, учениця 11А класу преможець ІІ етапу МАН у номінації «Медицина». Тема: "Вплив гнатологічних дисфункцій на опорно-руховий апарат"
Вчитель: Дощич О.О.
Вчителі, які підготували переможців ІІ етапу Всеукраїнських предметних олімпіад:
Лукіянчук Леся Миколаївна — 8 переможців
Ратушна Юлія Станіславівна — 7 переможців
Паук Павло Григорович — 7 переможців
Нетребко Діна Олександрівна — 4 переможці
Поплавський Вячеслав Олександрович — 4 переможці
Нестерук Валентина Мартіянівна — 3 переможці
Сташко Олена Василівна — 3 переможці
Сорока Альона Іванівна — 3 переможці
Канюка Олена Іванівна — 3 переможці
Терентьєва Галина Павлівна — 2 переможці
Топоровська Валентина Василівна — 2 переможці
Дремблюга Олена Петрівна — 2 переможці
Шеремета Юрій Миколайович — 2 переможці
Носалюк Ніна Володимирівна — 2 переможці
Шевченко Юлія Вацлавівна — 2 переможці
Ланова Лариса Миколаївна — 2 переможці
Дрончак Наталя Анатоліївна— 2 переможці
Рябчук Лідія Михайлівна — 1 переможець
Дощич Олег Олексійович — 1 переможець
Омельчук Наталія Олегівна — 1 переможець
Стахова Альона Іванівна — 1 переможець
Філатова Людмила Петрівна — 1 переможець
Євтодій Ольга Федорівна — 1 переможець
Ролінська Любов Володимирівна — 1 переможець
Басараб Оксана Зіновіївна — 1 переможець
У роботі застосовувалися такі форми діяльності як круглі столи, наукові конференції, де здійснювалися практичні обговорення та аналіз змісту навчальних програм, надавалася дієва допомога членам МО в реалізації завдань, що стоять перед педагогами.
Наші педагоги успішно опрацювали інтернет-ресурси для дистанційного навчання. Зокрема, y роботі використовувались такі освітні платформи як « Нові знання», «Мій клас», «На урок», «Всеосвіта».
Згідно плану роботи проведено засідання педагогічних рад, на яких розглядались питання згідно роботи над проблемою ліцею.
Методичний кабінет поповнився новими матеріалами: тематичними розробками уроків учителів, доповідями на засіданнях педагогічних рад, засіданнях методичних об’єднань. Продовжено практику систематизації виступів учителів на засіданнях педагогічної ради.
Навчальний процес у Ліцеї було організовано відповідно до навчального плану на 2023/2024 н.р. і плану роботи закладу.
Протягом року значна увага у закладі приділялась питанню надання якісних освітніх послуг.
Рівень знань, умінь та навичок учнів з української мови в 2-4-их класах
Моніторинг знань учнів з математики в 5- 11 – их класах
Однак у здійсненні методичної роботи мали місце деякі суттєві недоліки:
- Учителі недостатньо працюють з обдарованими учнями у позаурочний час.
- Потребує покращення робота з інформаційними технологіями.
- Розробка власних науково-методичних і дидактичних матеріалів та публікація передового досвіду.
- Участь вчителів у професійних конкурсах.
- Потребує пожвавлення питання залучення батьків до участі в навчально–виховному процесі.
- Керівниками методичних об’єднань не налагоджено роботу по випуску методичних рекомендацій.
На підставі зазначеного, керуючись завданнями, які стоять перед педагогічним колективом на навчальний рік, з метою підвищення ефективності методичної роботи, удосконалення змісту і форм методичної роботи по підвищенню науково-теоретичного рівня і професійної майстерності педагогічних кадрів
НАКАЗУЮ:
1. Визнати стан методичної роботи у 2023-2024 н. р. задовільним.
2. Заступнику директора з навчально-виховної роботи Михальнюк Г.В. :
2.1. Створити у 2024-2025 н.р. необхідні умови для діяльності методичних підрозділів, координації їх роботи, сприяти активізації роботи МО над науково-методичною проблемою.
2.2. Виявляти нові педагогічні ідеї, цікаві методичні знахідки у досвіді творчо працюючих учителів з метою поширення досвіду.
2.3. Залучати учителів до творчого педагогічного пошуку в процесі реалізації проблеми закладу.
2.4. Спроектувати структуру методичної роботи, спрямовану на задоволення запитів кожного вчителя.
3. Керівникам методичних МО :
3.1. Обговорити на засіданнях методичних об’єднань питання щодо посилення роботи з обдарованими учнями.
3.2. Проаналізувати та прийняти до уваги результати міських та обласних олімпіад з базових дисциплін.
3.3. Активізувати роботу щодо публікації педагогами методичного доробку на сторінках фахових газет та журналів.
3.4. Сприяти участі учителів у конкурсах педагогічної майстерності.
4. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.