План роботи методичного об'єднання вчителів фізики
Вчителі фізики Ліцею №4 м.Хмільника Вінницької області
- Поплавський В’ячеслав Олександрович
- Дощич Олег Олексійович
- Шеремета Наталія Сергіївна
Методична проблема вчителів шкільного
методичного об'єднання:
Підготовка професійно компетентного педагога, здатного до особистісного та професійного зростання, який вільно орієнтується в сучасному інформаційному середовищі в умовах Нової української школи.
Мета методичної роботи:
Активізувати творчий потенціал кожного вчителя методичного об’єднання. Надавати допомогу вчителям у розвитку та підвищення професійної компетентності, ознайомлювати зі шляхами впровадження нових освітніх технологій з метою сприяння компетентностної спрямованості уроків та зростанню компетентності учнів.
Засідання № 1 Вересень
Інструктивно-методична нарада
Тема. Про підсумки роботи вчителів фізики за 2024-2025 навчальний рік та перспективи діяльності на 2024-2025 навчальний рік.
Мета: проаналізувати стан викладання фізики в 2023-2024 навчальному році та визначити пріоритетні напрямки в роботі ШМО у поточному навчальному році.
№ |
Питання для обговорення |
Форма проведення |
Відповідальний |
Організаційні питання |
|||
1 |
Затвердження: плану роботи шкільного методичного об’єднання на 2024-2025 н.р. |
Обговорення |
Поплавський В.О. |
2 |
Про особливості викладання фізики у 2024/2025 навчальному році та програмно-методичне забезпечення викладення предметів природничо-математичного циклу (програми, підручники, посібники) |
Обговорення |
Поплавський В.О. |
3 |
Підготовка і проведення І етапу предметних олімпіад, конкурсів. |
Інформація |
Заступник директора з НР Михальнюк Г. В. |
4 |
Затвердження графіка проведення позакласних заходів з предметів природничо-математичного циклу |
Обговорення |
Заступник директора з НР Михальнюк Г. В. |
Методичні питання |
|||
2 |
Про інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання фізики у 2024-2025 навчальному році |
Виступ |
Поплавський В.О.
|
Завдання членам ШМО: Опрацювання нормативних документів:
Складання і затвердження календарно-тематичних планів. Підготовка і проведення шкільних олімпіад з дисциплін природничо-математичного циклу. Складання планів роботи з обдарованими та слабо встигаючими учнями. |
Засідання № 2 Жовтень
Тема. Сучасні методи активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках фізики
Мета: Ознайомити вчителів з сучасними методами активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках фізики, сприяти впровадженню інноваційних підходів до навчання, які підвищують мотивацію учнів, розвивають їхню самостійність у навчанні та формують критичне мислення. Акцентувати увагу на використанні інтерактивних технологій, проєктних та дослідницьких методів, що сприятимуть більш глибокому засвоєнню матеріалу та покращенню навчальних результатів.
№п/п |
Питання для обговорення |
Форма проведення |
Відповідальний |
Організаційні питання |
|||
1 |
Підготовка і проведення І етапу предметних олімпіад |
Інформація |
Заступник директора з НВР |
2 |
Обговорення завдань шкільних олімпіад з предметів природничо-математичного циклу |
Обговорення |
Члени ШМО |
3 |
Про організацію роботи з обдарованими дітьми. |
Обговорення |
Члени ШМО |
Методичні питання |
|||
1 |
Використання інтерактивних технологій у викладанні фізики: від віртуальних лабораторій до симуляторів |
Виступ |
Шеремета Н. С. |
2 |
Використання штучного інтелекту на уроках фізики: можливості, виклики та перспективи |
Виступ |
Поплавський В.О. |
3 |
Проєктні та дослідницькі методи як засіб розвитку критичного мислення та пізнавальної активності учнів на уроках фізики |
Доповідь |
Дощич О.О. |
Завдання членам МО
|
|||
|
Засідання № 3 Лютий
Тема. Інтеграція STEM-освіти в навчальний процес: інноваційні підходи та методи реалізації на уроках фізики.
Мета: Ознайомити вчителів з основними принципами STEM-освіти та методами її впровадження на уроках фізики. Сприяти інтеграції міждисциплінарних підходів у навчальний процес для розвитку в учнів практичних навичок, критичного мислення та інженерних компетентностей. Обговорити інноваційні методи, які дозволяють поєднувати фізику з іншими дисциплінами, такими як математика, технології та інженерія, для підвищення інтересу учнів до науки та підготовки їх до викликів сучасного суспільства.
|
№ п/п |
Зміст роботи |
Форма проведення |
Відповідальні |
|||||
|
Організаційні питання |
||||||||
|
1 |
Аналіз семестрових контрольних робіт, навчальних досягнень учнів 7-11 класів з дисциплін природничо-математичного циклу за результатами І семестру |
Інформація |
Заступник директора з НР |
|||||
|
2 |
ЗНО |
Інформація |
Поплавський В.О. |
|||||
|
Методичні питання |
||||||||
|
1 |
Практичні інструменти для реалізації STEM-підходів на уроках фізики. |
Виступ |
Дощич О.О. |
|||||
|
2 |
Приклади STEM-проектів, що інтегрують фізику з іншими дисциплінами (математика, інженерія, технології). |
Доповідь |
Поплавський В.О. |
|||||
|
3 |
Інтеграція STEM-підходів у навчанні фізики: шлях до підвищення практичної компетенції |
Доповідь |
Шеремета Н. С. |
|||||
|
|
Завдання членам МО:
|
|||||||
|
|
||||||||
|
|||||||||
Засідання № 4 Травень.
Тема. Підсумки роботи методичного об’єднання природничо-математичного циклу за 2024-2025 н.р.
Мета: проаналізувати роботу шкільного методичного об’єднання вчителів фізики за 2024-2025 навчальний рік та окреслити завдання на 2025-2026 навчальний рік, заслухати творчі звіти вчителів з питань самоосвіти
№ п/п |
Зміст роботи |
Форма проведення |
Відповідальні. |
Організаційні питання |
|||
1 |
Аналіз роботи ШМО природничо-математичного циклу за 2023-2024 н.р. |
Обговорення |
Члени МО |
2 |
Аналіз проведених предметних тижнів |
Обговорення |
Члени МО |
Методичні питання |
|||
1 |
Вироблення рекомендацій до плану роботи ШМО на наступний навчальний рік |
Виступ |
Поплавський В.О. |
3 |
Звіти вчителів про самоосвітню діяльність |
Виступ |
Члени МО |
Завдання членам МО:
|