План роботи методичного об'єднання вчителів початкової школи
Методичне об’єднання вчителів початкових класів –
це єдина команда однодумців, в роботі якої поєднані
ентузіазм, творчість та професіоналізм.
Мета роботи шкільного методичного об’єднання вчителів початкової школи:
«Сприяння встановленню рівного доступу до повноцінного навчання різним категоріям учнів у відповідності до їх індивідуальних здібностей та потреб, розвиток соціальної компетентності школярів на уроках в сучасній українській школі. Формування конкурентоспроможного учня в умовах модернізації навчально-виховного процесу та створення умов для безпосереднього підвищення професійної компетентності педагогічних працівників.»
Педагогічне кредо –
Кожна дитина має свій неповторний дар, який потрібно помітити, віднайти, відшліфувати.
І тоді він засяє , заіскриться коштовним діамантом.
Науково – методична тема:
Підвищення якості знань, удосконалення навчально-виховного процесу та формування здорового способу життя на основі впровадження наукових досягнень, нових педагогічних технологій в реаліях сьогодення.
Вересень
І засідання
Тема. Освіта України в умовах дії воєнного стану
Виклики теперішнього часу потребують нової освітньої парадигми, орієнтованої на наше майбутнє.
Гордон Драйвен, Джаннет Вос
№ |
ЗМІСТ |
Відповідальний |
1. |
Аналіз роботи шкільного методичного об’єднання вчителів початкових класів і вихователів ГПД за попередній навчальний рік. |
Голова м/о Гуменюк Л.М.
|
2. |
Розгляд та затвердження плану роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів і вихователів ГПД на 2024-2025 н. р. |
Михальнюк Г.В. голова м/о Гуменюк Л.М. |
3. |
Актуальний інструктаж. Особливості організації освітнього процесу в початкових класах у 2024-2025 навчальному році:
Наказ Міністерства освіти і науки України від 02. 09. 2020 р.
№ 1096 «Про внесення змін щодо заповнення Класного журналу учнів початкових класів Нової української школи»
|
голова м/о Гуменюк Л.М. |
4 |
Організація ефективного і безпечного освітнього середовища. |
Дробаха О.Д. |
5. |
Особливості організації освітнього процесу в умовах воєнного стану. |
Канахівська С.В. |
Листопад
2 засідання
Тема. Цифровий калейдоскоп «Як навчатися офлайн або онлайн і дбати про безпеку усіх учасників освітнього процесу?»
В умовах промислової революції та швидкості революції інформаційної
вчителі та освітні заклади є важливими,
оскільки мають підготувати майбутнє покоління до змін.
№ |
ЗМІСТ |
Відповідальний |
1. |
Цифровий калейдоскоп «Електронні освітні ресурси для Нової української школи» |
Новак О.В. |
2. |
Методичний лекторій «Умови ефективної організації дистанційного навчання в НУШ. Види робіт та онлайн-сервіси » |
Олянич Л.І. |
3. |
Практикум «Застосування сервісів Google у професійній діяльності вчителя. Створення персонального сайту вчителя». |
члени м/о |
4. |
Виступ-доповідь Цікавинки із методичної скриньки «Організація діагностики та контролю знань засобами комп’ютерного тестування у синхронному режимі» |
Котюжанська М.С. |
5. |
Розроблення пам’ятки «Моя поведінка під час дистанційного навчання!» |
члени м/о |
Січень
3 засідання
Тема. Інноваційні технології . Доцільність та практичне застосування у освітній діяльності»
Безумство — діяти по-старому і чекати на нові результати.
А. Енштейн
№ |
ЗМІСТ |
Відповідальний |
1. |
Панорама роздумів «Інноваційні технології»
|
члени м/о |
2. |
З досвіду роботи «Створення умов для розвитку креативності дітей» |
Карбівська Л.А. |
3. |
Майстер-клас «Простір освітніх лайфхаків для навчання» |
Шнир Л.А. |
4. |
Обмін досвідом «Онлайн-сервіси для створення цікавих уроків» |
Гедзун В.Ц. |
5. |
Інформаційна трибуна «Сучасному уроку – наукову організацію та високу якість. |
Яковчук Л.О. |
6. |
Презентація «Формування єдиного освітнього-методичного простору для професійного зростання педагогів.» |
|
Березень
4засідання
Тема. «Модернізація початкової освіти – актуальна вимога сьогодення.»
«Без гри не має і не може бути повноцінного розумового розвитку»
№ |
ЗМІСТ |
Відповідальний |
1. |
Круглий стіл «Сучасний учитель як провідник змін в контексті Концепції Нової української школи.» |
Саволюк М.В. |
2. |
Практичне заняття « Скарбничка педагогічного досвіду» |
Харкава О.І. |
3. |
Практикум «Підвищення ефективності навчання через онлайн-платформи» |
члени м/о |
4. |
Експрес-огляд «Самоосвітня діяльність учителів. Обмін досвідом.» |
члени м/о |
5. |
Затвердження завдань Державної підсумкової атестації для учнів 4 класу. |
члени м/о |
Травень
5 засідання
Тема. Підсумки роботи методичного об’єднання
вчителів початкових класів та груп продовженого дня
за навчальний рік
Ніщо так не возвеличує і не дає право відчути себе людиною, в найвищому розумінні цього слова, як праця, в яку віриш і любиш.
Олександр Білаші
№ |
ЗМІСТ |
Відповідальний |
|
1. |
Звіт керівника м/о про підсумки роботи за рік. |
голова МО Гуменюк Л.М. |
|
2. |
Звіт членів м/о про навчання на курсах підвищення кваліфікації вчителів, онлайн-курсах освітньої платформи EdEra, вебінарах, інтернет-марафонах. |
члени МО |
|
3. |
Консультативна п’ятихвилинка «Аналіз результатів контрольних зрізів знань учнів 1-4 класів та ДПА учнів 4-х класів. |
члени м/о Гуменюк Л.М. |
|
4. |
Підсумок – звіт роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів. |
голова м/о Гуменюк Л.М. Гуменюк Л.М. |
|
5. |
Панорама ідей «Складання перспективного плану роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів на наступний рік» |
голова та члени м/о |
|
1.Загальні положення про МО:
- Методичне об'єднання вчителів початкових класів є важливим структурним підрозділом науково-методичної служби школи.
- МО здійснює навчально-виховну, методичну та позакласну роботу з навчальних предметів.
- Робота МО планується відповідно до вимог стратегічних документів школи.
- МО створюється з числа основних учителів та вчителів, які працюють за сумісництвом.
- МО може організовувати свою роботу за наявності 3-х та більше учасників.
- Очолює МО керівник, який обирається членами МО з числа найбільш досвідчених учителів і затверджується наказом по школі.
- У своїй роботі МО підзвітні методичній та педагогічній радам.
- Робота МО організовано на засадах гуманізації, демократизації, взаємоповаги, взаємоконтролю.
- Загальний контроль за роботою МО здійснює заступник директора НВР, який координує роботу початкової школи.
2. Основні завдання і функції методичного об’єднання:
- підвищувати науково-педагогічний та загальнокультурний рівень учителів, їх психолого-педагогічну майстерність;
- формувати у педагогів готовність до творчості, самоосвіти та саморозвитку;
- підвищувати активність учителів у створенні авторських програм, методичних розробок, дидактичних посібників, методичних рекомендацій тощо;
- поглиблювати оволодіння інструктивно-методичними та нормативними документами органів освіти;
- запроваджувати у практику роботи школи наукові рекомендації, перспективний педагогічний досвід, поєднувати найперспективніші освітні технології;
- здійснювати проблемний аналіз результатів освітнього процесу;
- проводити експертизу вивчення та виконання програм, рівень засвоєння їх учнями відповідно до вимог Державного стандарту початкової загальної освіти;
- вносити пропозиції щодо зміни змісту та структури обов'язкових навчальних курсів, їх навчально-методичного забезпечення;
- висувати пропозиції щодо організації змісту атестації педагогів;
- вносити пропозиції щодо організації і змісту досліджень, орієнтованих на підвищення рівня засвоєння учнями навчального матеріалу відповідно до Державних освітніх стандартів;
- приймати рішення про підготовку методичних рекомендацій на допомогу вчителям, організовувати їх розробку та виконання;
- висувати пропозиції щодо підвищення якості навчально-виховного процесу в школі;
- проводити методичні заходи, спрямовані на розвиток творчих можливостей учителів, вивчення, узагальнення і поширення перспективного педагогічного досвіду;
- здійснювати інформаційне забезпечення вчителів з проблем освіти, педагогіки, психології, науки;
- брати участь у дослідно – експериментальній та іноваційній діяльності.
3. Методичне об'єднання займається:
• розробкою методичного інструментарію для підвищення якості навчально-виховного процесу;
• експертизою виконання вимог програми;
• моніторингом результативності роботи вчителів;
• втіленням у навчально-виховний процес інтерактивних технологій;
• аналізує хід та результати інноваційної діяльності, дослідно-експериментальною роботою;
• організацією роботи зі створення та збагачення банків даних про перспективи нововведення та інновацій у межах своєї компетенції;
• організацією педагогічних творчих конкурсів, інтелектуальних марафонів, олімпіад, предметних тижнів;
• обговоренням, рецензуванням, опануванням матеріалів, підготовлених на засіданнях МО.
4. Функціональні обов’язки керівника методичного об’єднання:
- планування роботи методичного об'єднання;
- проводити засідання МО 4-5 разів на рік згідно з планом;
- проведення моніторингу діяльності методичного об'єднання;
- складання аналітичного звіту роботи;
- надання практичної допомоги вчителям щодо підготовки та проведення уроків, виступів, методичних розробок;
- організація роботи щодо опанування молодими спеціалістами методик викладання предметів у школі І ступеня;
- організація роботи щодо системного вивчення нових програм та підручників;
- вивчення стану успішності учнів 1-4 класів;
- відвідування уроків учителів, організація взаємовідвідування, наставництва;
- допомога у підготовці членів МО до атестації;
- забезпечення своєчасного вивчення нормативних документів.
5. Права керівника методичного об’єднання:
- формує банк даних про методичну роботу кожного вчителя, його професійні якості, виконання програм, рішень протоколів засідань МО;
- організовує виконання плану роботи МО, виявляє та втілює перспективний досвід, надає допомогу вчителям у виконанні навчальних робочих планів, програм, організовує наставництво, систему відкритих уроків;
- керівник МО має право на відвідування та аналіз уроків, позакласних заходів із предмета, перевірку шкільної документації вчителів - членів ШМО;
- має право: звертатися за консультацією до директора та його заступників із проблем організації навчально-виховного процесу в школі, виконання трудової дисципліни вчителями - членами ШМО;
- готувати пропозиції та рекомендації для підвищення кваліфікаційної категорії під час атестації;
- порушувати клопотання перед адміністрацією закладу про заохочення вчителів.
6. Перелік документів, що відображають діяльність шкільного МО:
- аналіз роботи МО за попередній навчальний рік, який містить: успіхи, надбання, недоліки та шляхи їх усунення; мету і чітко визначені завдання на новий навчальний рік;
- план роботи методичного об'єднання (складається на навчальний рік, обговорюється на засіданні МО і подається адміністрації навчального закладу на затвердження);
- матеріали засідань методичного об'єднання (протоколи, виступи вчителів, короткі рецензії на відкриті уроки тощо);
- матеріали тематичних семінарів;
- картотека ППД;
- матеріали школи молодого вчителя;
- каталог друкованих робіт учителів школи;
- інформація про вчителів - членів МО;
- методичні картки вчителів – членів МО ;
- інструктивно-методичні документи;
- теми, над якими поглиблено працює кожен учитель (самоосвіта вчителів) ;
- графік проведення відкритих уроків, вих. заходів ;
- заходи щодо зміцнення навчально-матеріальної бази школи ;
- організація позакласної роботи (конкурси, турніри, вечори, фестивалі, предметні тижні, випуски газет тощо);
- робота над підвищенням якості знань, умінь та навичок учнів (вивчення та аналіз якості знань, умінь та навичок з предметів за результатами контрольних робіт, зрізів, семестрових та річних оцінок; рівня вихованості; робота з обдарованими дітьми; план індивідуальної роботи з учнем);
- заходи щодо підвищення фахової майстерності педагогів (творчий звіт, взаємовідвідування уроків, виховних заходів; ознайомлення з новинками психолого-педагогічної та методичної літератури; наставництво; участь у конференціях, семінарах; виступи, доповіді; робота над створенням власної системи роботи).