Звіт директора ліцею за 2022-2023 н.р
25 травня у Ліцеї №4 м. Хмільника відбувся звіт директора Іваниці Василя Івановича перед педагогічним колективом та громадськістю.
У своєму виступі директор підбив підсумки роботи навчального закладу за 2022/2023 навчальний рік, закцентував особливу увагу на досягненнях учнів у Всеукраїнських олімпіадах, міських конкурсах, акціях. Була надана інформація щодо організації методичної та виховної роботи, про фінансово-господарську діяльність, роботу з безпеки життєдіяльності в умовах воєнного стану
Василь Іванович наголосив на тому, що є ряд нагальних проблем, які потребують вирішення, і ліцей розраховує на підтримку та співпрацю з батьківським та педагогічним колективом.
Звіт директора ліцею за 2022-2023 н.р.
Звіт директора школи 2022-2023 н.р. Виховна робота
Шановні колеги, батьки, учні!
У відповідності до функціональних обов’язків та на виконання п. 3 наказу Міністерства освіти і науки України від 28.01.2005 № 55 «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів», представляю Вашій увазі звіт про свою діяльність у 2022 – 2023 навчальному році.
Мій звіт має певну структуру тож переходжу до висвітлення основних пунктів.
- Загальні відомості про навчальний заклад.
● Повна назва навчального закладу: Ліцей № 4 м. Хмільника Вінницької області.
● Форма власності комунальна.
● Юридична адреса навчального закладу: 22000, 1 травня 39, м. Хмільник, Вінницької області.
● Мова навчання українська.
Зараз потужність ліцею складає 1176 учнів.
Особливості освітнього процесу
На перше вересня 2022 року у 34 класах навчалося 1003 учні, із середньою наповнюваністю 29,5 учні.
початкова школа 12 класів, з них три за програмою “Інтелект України”
середня школа 17 класів (8-А з поглибленим вивченням української мови, 9-Б з поглибленим вивченням англійської мови,
профільна школа 5 класів, 10-А та 11-А з поглибленим вивченням української мови.
Організовано навчання з використанням дистанційних технологій в умовах карантину та воєнного стану
- сімейна форма – 71 учень,
- індивідуальна форма (педагогічний патронаж) - 1 учень,
- Сформовано 4 інклюзивних класів, у яких навчаються 7 учнів з особливими освітніми потребами.
В ліцеї функціонує ресурсна кімната, основне призначення якої створення комфортного простору для організації процесу навчання дітей з особливими освітніми потребами.
Ресурсна кімната дозволяє емоційно розвантажити дитину, активізувати мозкову діяльність, займатися зі спеціалістами в індивідуальному порядку.
Це спеціально організований простір для розвитку дитини і гармонізації її психоемоційного стану.
Постійно проводяться засідання команди психолого -педагогічного супроводу дітей з ООП.
На слайді Ви бачите формування учнівського контингенту протягом року, а також динаміку розвитку мережі закладу на протязі останніх 5 років.
Матеріально- технічна база навчального закладу
- Приміщення і територія закладу є безпечними та комфортними для навчання та праці.
Кількість класних кімнат та навчальних кабінетів складає 43, а загальна площа земельної ділянки школи -3,12 га.
Територія школи огороджена, зелена зона складає 91% території. Під’їзні путі та прилягаючі до школи території заасфальтовані. Значну частину території школи займає спортивний майданчик.
Стан будівлі задовільний. Проведено поточний ремонт усіх класних кімнат та навчальних кабінетів, капітальний ремонт внутрішніх туалетів, систем водопостачання та каналізації.
Постійно проводиться благоустрій території школи.
за минулий рік:
- проведено поточний ремонт у всіх класах.
- За період з 01.09.2022 р. по 31.03.2023 р.
1. Проведено облаштування сучасної локальної мережі з побудовою мережі Wi-Fi з безшовним роумінгом для належного функціонування дистанційного навчання у 2022-2023 н.р. в Ліцеї №4 м. Хмільника в сумі 49 500,0 грн.
- Проведення новорічних ранків із врученням подарунків учням 1-4-х класів у кількості 335 штук на суму 33 500,0 грн.
- Виконання п. 1.7 Комплексної програми захисту населення і території Хмільницької міської територіальної громади у разі загрози та виникнення надзвичайних ситуацій на 2022-2026 роки, придбано генератор електричний, дизельний в кількості 1 штука в сумі 89 000,0 грн.
- Виготовлення ПКД та проведення її експертизи на капітальний ремонт об’єкту цивільного захисту приміщення будівлі Ліцею №4 м.Хмільника Вінницької області за адресою: м.Хмільник, вул. 1 Травня, 39, виготовлено робочий проект в сумі 49 900,0 грн.
- Закуплено ремонтних матеріалів – 232 308,95 грн.
- Миючих засобів – 21 357,0 грн.
- Медикаментів та дезінфікуючих засобів – 17 608,0 грн.
- Мастильні матеріали та запчастини – 12 786,0 грн.
- Детектор для виявлення чадного газу, сервопривід – 20 590,0 грн.
- Передано від Департаменту гуманітарної політики Вінницької обласної державної адміністрації літературу в кількості 50 шт. на суму 2 148,81 грн.
- Вінницький обласний центр технічної творчості учнівської молоді надав комплекти для вивчення основ електроніки та програмування Moheblock , Робот- конструктор m.Bot S. В кількості 10 шт. на суму 31 920,0 грн.
- Від Громадської організації «ДІА-ДІТИ» передано тест-смужки контролю глюкози у крові – 50 шт. на суму 395,50 грн.
- Дитячий Фонд ООН (ЮНІСЕФ) разом з Всеукраїнською Асоціацією органів місцевого самоврядування виділив кошти для закупівлі Інтерактивних панелей New Line TRUTOUCH 65 (TT-6519RS – 2 шт. на суму 179 520,0 грн,
Інтерактивних панелей New Line TRUTOUCH 75 (TT-7519RS – 2 шт. на суму 195 480,0 грн,
та за рахунок місцевого бюджету закуплено 4 кронштейна в сумі 5 900 грн.).
- У 2023 році виділено 400 000,0 грн на облаштування класу безпеки у Ліцеї №4 м.Хмільника .
- У центрі моєї уваги завжди є питання щодо створення умов для безпечного освітнього середовища, формування знань та дотримання здобувачами освіти й працівниками закладу вимог охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки тощо.
З метою забезпечення безпеки життєдіяльності учнів, керуючись відповідною нормативною базою, в школі була організована робота з безпеки життєдіяльності. Своєчасно було складено необхідні акти-дозволи на проведення занять у кабінетах та майстерні. У вересні класними керівниками з усіма учнями школи проведено вступний інструктаж із безпеки життєдіяльності, протягом навчального року проводилися первинні інструктажі з техніки безпеки та з безпеки життєдіяльності перед виконанням лабораторних, практичних робіт, під час роботи в майстерні, на заняттях з трудового навчання та фізкультури.
Сьогодні, як ніколи раніше, безпека життєдіяльності людини спирається на гостру потребу суспільства в захисті життя людини, безпечній життєдіяльності. Інструкції з ОП та БЖД, БДР стають не просто документами з переліком вимог, а вкрай потрібними правилами, дотримання яких рятує життя. Евакуаційні заходи були не навчальними, а реальними діями учасників освітнього процесу при отриманні сигналу "Повітряна тривога ".
Цілеспрямована та різнопланова робота проводилася у Ліцеї: двічі за навчальний рік були організовані Тижні безпеки життєдіяльності та Тижні безпеки дорожнього руху. Учитель Захисту України Валентина Українець активно працювала з учнями за алгоритмами надання першої допомоги у складних для людини життєвих ситуаціях (опрацьовано теми "Штучне дихання", "Техніка проведення реанімаційних заходів одним та двома рятівниками", "Правила виклику бригади екстреної медичної допомоги", "Перша домедична допомога при ДТП", "Типи травм", "Звільнення дихальних шляхів від сторонніх предметів", "Як діяти при кровотечах", "Травми і вивихи").
13 лютого для учнів 7-А класу Хмільницьким РУ ГУДНС України у Вінницькій області був проведений урок безпеки на тему "Правила безпечної поведінки на воді" та "Мінна безпека". Працівники Хмільницького РУ ГУДСНС України Вінницької обл. Вишневський Р.О. та Іщук Н.С. надали учням змістовну інформацію та корисні настанови.
7 березня провідний фахівець ВОППР та ЗЦЗ Вишневський Р.О. та провідний інспектор ВЗНС Хмільницького РУ Яковчук О.В. довели на практиці, що важливі знання можна викладати не лише професійно, а й цікаво. 5-Б та 8-Б класи, в яких було проведено уроки з мінної безпеки, дізналися, як відрізняти вибухонебезпечні предмети, де вони можуть знаходитися, що означають знаки безпеки, встановлені у небезпечних місцях, і як безпечно діяти, якщо побачити міну чи боєприпаси. Крім того, діти пригадали правила пожежної безпеки та користування вогнегасником.
21 та 23 березня для учнів 10-11 класів відбулися навчання з профілактики виникнення та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, до участі в яких була задіяна лікар-епідеміолог ВСП Хмільницький районний відділ ДУ “Вінницький обласний центр контролю та профілактики хвороб МОЗ України” Катерина Дмитренко. У ході навчань розглядалися питання щодо причин та факторів викиду небезпечних хімічних речовин, радіації, впливу на організм людини. Учні ознайомилися з ознаками хімічного та радіаційного уражень, засвоїли алгоритм дій, правил особистої гігієни для попередження або послаблення дії радіоактивних речовин, принципів знезараження при дії хімічних та радіаційних чинників.
На уроках «Основи здоров’я» відпрацьовано дії в умовах виникнення надзвичайних ситуацій і надання першої допомоги травмованим та потерпілим.
Створення безпечних умов перебування учасників освітнього процесу у закладах освіти, створення безпечного освітнього середовища є одним із головних пріоритетів держави в умовах дії правового режиму воєнного стану в Україні.
Одним із шляхів вирішення цього питання є створення класів безпеки інформаційно-просвітницького напрямку, на базі якого діти вивчатимуть правила безпечного життя.
З метою виховання у підростаючого покоління базового поняття основ безпечного середовища, яке містить у собі знання з правил пожежної, мінної безпеки та цивільного захисту в цілому, засвоєння алгоритму дій у разі виникнення надзвичайних ситуацій різного характеру, МОН спільно з ДСНС та органами місцевого самоврядування здійснюють роботу щодо створення в закладах освіти класів безпеки, функціонування яких буде задіяно у виховному й освітньому процесі та направлено на вивчення основних вимог пожежної безпеки та безпеки життедіяльності в цілому. Відкриття такого класу у ліцеї планується на 1 вересня 2023 року. ( На виконання Наказу МОН № 135 від 10.02.2023 року «Деякі питання створення та функціонування класів безпеки у закладах освіти»).
Хочу зупинитися іще на одному, на мою думку, важливому питанні. Це питання створення у закладі найпростішого укриття. Працівники закладу на протязі року виконали великий об´єм роботи, але Ви знаєте, що необхідно іще докласти багато зусиль. Пам´ятаю, на одній із зустрічей батьки обіцяли надати посильну допомогу у вирішенні даного питання, тому я та весь наш колектив будемо дуже вдячні батькам, якщо ми разом облаштуємо це укриття.
У школі наявні можливості для викладання здоров'язбережувальних технологій та фізичної культури за модулями згідно потреб учнів.
Спортивний зал школи обладнано типовим та нестандартним обладнанням, що дає змогу якісно виконувати програму з фізичного виховання. На спортивному майданчику розташовані футбольне поле розміром 70х50 метрів, баскетбольна площадка, бігові доріжки довжиною 300 метрів, волейбольний , гімнастичний і гандбольний майданчики.
Персональний внесок керівника щодо впровадження здоров’я збережувального освітнього середовища
Один із обов’язків керівника закладу – сприяти здоровому способу життя здобувачів освіти та працівників закладу (стаття 26 Закону України «Про освіту»).
Для цього у школі наявні можливості для викладання здоров'язбережувальних технологій та фізичної культури за модулями згідно потреб учнів.
Спортивний зал школи обладнано типовим та нестандартним обладнанням, що дає змогу якісно виконувати програму з фізичного виховання. На спортивному майданчику розташовані футбольне поле розміром 70х50 метрів, баскетбольна площадка, бігові доріжки довжиною 300 метрів, волейбольний , гімнастичний і гандбольний майданчики.
Кадрове забезпечення навчального закладу
Вжиті керівником заходи щодо ефективності кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників
Запорука високого рівня освітньої діяльності – висококваліфіковані та відповідальні працівники, насамперед – педагогічні. Саме тому забезпечення закладу освіти кваліфікованими педагогічними та іншими працівниками є найважливішим завданням керівництва. В 2022/2023 н.р. заклад повністю був укомплектований висококваліфікованими кадрами.
Дані про кількісний склад працівників
Усього педагогічних працівників |
75 |
З них: |
|
|
74 |
|
1 |
|
- |
|
|
Усього обслуговувального персоналу |
34 |
Усього працівників |
109 |
З них працює за сумісництвом |
1 |
(слайд 16)
Якісний склад педпрацівників закладу.
У закладі протягом року проводилася також системна робота щодо вдосконалення та посилення мотиваційного аспекту атестації в професійному зростанні педагогічних кадрів, здійснювався організаційно-методичний супровід атестації як засобу підвищення кваліфікації та професійної майстерності педагогів. Атестації педагогічних працівників у 2022/2023 навчальному році підлягало 12 педагогів. За результатами атестації :
Присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії» 1 учитель; присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії» 1 учитель;
Присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» 3 учителям;
Підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» 7 учителям;
Підтверджено звання «учитель-методист» 3 учителям.
Підтверджено педагогічне звання «старший учитель» 1 учителю.
.
- Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників
З метою вдосконалення професійної підготовки шляхом поглиблення, розширення й оновлення професійних компетентностей організовується підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
Протягом 2022/2023 навчального року на базі КЗВО «Вінницька академія безперервної освіти» пройшли навчання усі педагогічні працівники Ліцею №4 м. Хмільника Вінницької області.
Організація харчування учнів у навчальному закладі
Протягом 2022-2023 року учні у навчальному закладі не харчувалися.
Навчально – виховна робота у навчальному закладі
Вся методична робота реалізується в основному через нетрадиційні та інтерактивні колективні та індивідуальні форми її організації. Спрямована на формування таких якостей педагогів, як: професійна мобільність, творчість, креативність, швидкість і гнучкість думки, допитливість, здатність висувати незвичайні ідеї, відхилятися від традиційних схем, знаходити оригінальні рішення і нестандартно розв’язувати проблемні ситуації.
Постійний професійний розвиток та підтримка власної професійної траєкторії кожного педагогічного працівника – абсолютно необхідна умова для якісної освітньої діяльності закладу.
Керівництво, враховуючи потреби закладу та особливості освітньої програми, заохочує та підтримує методичну роботу педагогічних працівників, їхню участь у професійних конкурсах, конференціях, семінарах, курсах підвищення кваліфікації у різних формах, підготовку та публікацію матеріалів за темами професійної діяльності.
Протягом року проводилася робота щодо поширення досвіду роботи вчителів школи, оприлюднення результатів професійної діяльності педагогів закладу шляхом участі в різних семінарах на базі комунальної установи центру професійного розвитку педагогічних працівників.
Учасники семінарів проведених на базі комунальної установи «Центру професійного розвитку педагогічних працівників» :
Михальнюк Г. В., заступник директора з НВР Ліцей №4 м. Хмільника Вінницької області з теми «Розбудова внутрішньої системи забезпечення якості освіти. Досягнення, проблеми, перспективи.»
- Шеремета Н.С. , вчитель фізики і інформатики, «Важливі акценти щодо організації дистанційного навчання»
Учителі Терентьєва Г.П., Біла І.Б. і Ліпінська Г.О.
провели семінар-практикум «Соціально-емоційне навчання та диджиталізація, як основні вектори розвитку сучасної освіти».
Учасниками семінару-практикуму «Соціально-емоційне навчання та диджиталізація, як основні вектори розвитку сучасної освіти» були учителі: Ратушна Ю.С., Омельчук Н.О., Ланова Л.М.
Поплавський В.О. та Міщук В.І.
Новак О.В., вчитель початкових класів, учасниця івент майстерні на тему “НУШ: інноваційні технології навчання в початковій школі”
- 21 лютого 2023 року на базі Центру професійного розвитку педагогічних працівників Ходак Софія Василівна – практичний психолог, провела психологічний онлайн-воркшоп “Стрес VS Резилієнс “ для класних керівників 5-8 класів закладів освіти громади
та проводила "Засідання професійної спільноти практичних психологів, вчителів-логопедів, асистентів вчителів закладів освіти Хмільницької міської територіальної громади".
- Всі вчителі постійно підвищують свій професійний рівень, займаючись самоосвітою, відвідуючи семінари, курси підвищення кваліфікації на базі КВНЗ «ВАНО», беручи участь у вебінарах на платформі ZOOM, Google Meet.
- У нових соціальних умовах докорінно змінюються і вимоги до вчителя. Сучасний учитель має володіти такими професійно-педагогічними і фаховими вміннями, які були б спрямовані не тільки на передачу знань, а й сприяли формуванню особистості учня як людини нового типу з гнучким нестандартним мисленням, зі стійкою внутрішньою мотивацією, з умінням самореалізації.
- Управлінська діяльність щодо функціонування в закладі дієвої системи оцінювання здобувачів освіти
З метою забезпечення якості освітнього процесу в закладі керівником разом з адміністрацією здійснюється систематичний контроль за освітнім процесом, а саме
- створена власна система неперервного і тривалого спостереження оцінювання стану освітнього процесу;
- здійснюється аналіз чинників впливу на результативність освітнього процесу, підтримка високої мотивації навчання;
- створенні оптимальні соціально-психологічні умови для саморозвитку та самореалізації здобувачів освіти і педагогів;
- здійснюється прогнозування на підставі об’єктивних даних динаміки й тенденцій розвитку освітнього процесу в закладі.
В 2022/2023 навчальному році ДПА для учнів 4-х, 9-х, 11-х класів була скасована.
У 2023 році повну загальну середню освіту здобули 81 учень. З них , за підсумками 2022-2023 навчального року, отримали золоту медаль 12 учнів, а один срібну.
У 2023 році базову освіту отримали 86 учнів. З них 7 випускників отримали свідоцтво з відзнакою.
Учителі школи проводять уроки на високому рівні використовуючи як традиційні так й інноваційні форми і методи навчання, тому учні школи були активними учасниками Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін.
У 2022/2023 навчальному році у ІІ етапі Всеукраїнських предметних олімпіад 18 учнів школи вибороли 51 призове місце, а також учениця 4-Б класу Козлюк Світлана посіла II місце у конкурсі солістів-вокалістів “Зіркова мрія”, номінація “ вокал”.
Переможці ІІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін у 2022-2023 навчальному році вибороли 16 призових місць, найбільше серед шкіл громади
Правознавство
Марковська Катерина Павлівна – ІІІ місце, 9 В клас
Учитель: Топоровська В.В.
Математика
Поліщук Марина Олександрівна – І місце, 11Б клас
Учитель: Михальнюк Г.В.
Мартинова Богдана Сергіївна – ІІ місце, 8 Б клас
Учитель: Євтодій О.Ф.
Хімія
Поліщук Марина Олександрівна – ІІ місце, 11Б клас
Учитель: Рябчук Л.М.
Марковська Катерина Павлівна – ІІІ місце, 9 В клас
Учитель: Лукіянчук Л.М.
Астрономія
Поліщук Марина Олександрівна – ІІ місце, 11Б клас
Учитель: Поплавський В.О.
Географія
Горачук Костянтин Володимирович – І місце, 11 Б клас
Учитель: Ратушна Ю.С.
Марковська Катерина Павлівна – ІІІ місце, 9 В клас
Чухлеб Софія Максимівна – ІІІ місце, 8 Б клас
Учитель: Сташко О.В.
Нечай Вікторія Віталіївна – ІІІ місце, 10 А клас
Учитель:Ратушна Ю.С.
Історія
Марковська Катерина Павлівна – ІІІ місце, 9 В клас
Учитель: Топоровська В.В.
Англійська мова
Кухар Олександр Васильович – І місце, 11 Б клас
Житнікова Софія Русланівна – ІІ місце, 11 Б клас
Учитель: Терентьєва Г.П.
Головня Софія Владиславівна –ІІІ місце, 9 клас
Учитель: Шляхова Л.В.
Фізика
Поліщук Марина Олександрівна – ІІІ місце, 11Б клас
Марковська Катерина Павлівна – ІІ місце, 9 В клас
Учитель: Поплавський В.О.
Переможницею обласного та загальнодержавного етапу Міжнародного мовно – літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка стала учениця 11-А класу Лавренюк Діана Олександрівна. Учитель Здітовецька О.Ф.
Переможцем обласного конкурсу «Юний дослідник» стала учениця 6-Б класу Кривенко Ольга Сергіївна. (ІІІ місце) Учитель Дремблюга О.П.
З метою пошуку нових підходів та ефективних методів і прийомів організації освітнього процесу, досягнення якісно нового рівня навчання в школі запроваджуються сучасні інноваційні технології: особистісно-орієнтоване навчання й виховання, ІКТ, компетентнісний підхід, інтерактивні методи, проектні технології.
Одним із основних завдань управлінської діяльності закладу є сприяння формуванню інтелектуального потенціалу здобувачів освіти шляхом створення оптимальних умов для виявлення, підтримки та розвитку їх творчого потенціалу, сомореалізації, соморозвитку та самовдосконалення.
Виховна робота(окремий звіт)
Прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу
Як керівник, багато уваги приділяю створенню умов для реалізації прав і обов’язків учасників освітнього процесу
Ключовим правом, на реалізацію якого спрямована діяльність закладу освіти, є право на освіту в безпечному та комфортному освітньому середовищі.
Ці права та пов’язані з ними обов’язки визначені статтями 53-55 Закону України «Про освіту».
Норми Закону конкретизовані, сформульовані та закріплені в документах закладу. Ці документи реалізують принцип людиноцентризму, який забезпечує повагу до кожної людини, прийняття її унікальності та права на вільний вибір:
• Статут закладу містить опис основних принципів освітнього процесу, визначає ключові права та обов’язки всіх його учасників.
• Освітня програма дозволяє реалізувати право на освіту через практичну діяльність всіх учасників освітнього процесу саме у процесі навчання. Ця програма розробляється відповідно до державних стандартів освіти, враховує потреби та інтереси здобувачів освіти, спроможності закладу.
• Правила поведінки визначають, як саме мають реалізовуватися стосунки між учасниками освітнього процесу, щоб освітнє середовище було вільним від будь-якого насильства та формувало атмосферу конструктивного спілкування та співпраці.
Правила внутрішнього трудового розпорядку визначають оптимальні умови для комунікації учасників освітнього процесу та їхні права і обов’язки. Усі працівники закладу ознайомлені із правилами внутрішнього трудового розпорядку та дотримуються їх.
Керівництво закладу реагує на можливі випадки порушень прав та невиконання обов’язків учасників освітнього процесу; займає виважену позицію, розглядаючи можливі конфлікти між учасниками освітнього процесу, що впливає на загальну атмосферу в закладі й формує культуру поваги до прав усіх, хто вчиться або працює в закладі.
Вжиті керівником заходи щодо реалізації педагогіки партнерства та прийняття управлінських рішень з урахуванням пропозицій учасників освітнього процесу
Переконаний, що будь-яке управлінське рішення може бути ефективним лише за умови, якщо це рішення базується на своєчасній та достовірній інформації, відповідає потребам закладу та враховує пропозиції тих учасників освітнього процесу, яких воно стосується.
Для керівника критично важливо організувати управлінський процес таким чином, щоб весь час «тримати руку на пульсі», контролювати стан справ у закладі, регулярно отримувати інформацію про проблеми та пропозиції щодо можливих варіантів їх вирішення.
Організаційні форми та заходи отримання важливої інформації та прийняття управлінських рішень:
- заздалегідь сплановане або спонтанне спілкування керівника з учасниками освітнього процесу;
- постійний зворотній зв’язок із членами адміністрації щодо стану справ у закладі;
- збори трудового колективу, засідання педагогічної ради, наради з певних питань, методичні семінари, неформальні обговорення, опитування тощо дають можливість вивчити пропозиції педагогічних працівників, які безпосередньо втілюють у життя управлінські рішення керівництва;
- думка учнів та їхні пропозиції вивчаються через опитування, бесіди, під час зустрічей і обговорень з учнівським самоврядуванням;
- анкетування батьків, батьківські збори, конференції дають змогу дізнатися думку та пропозиції батьків.
Отже можу стверджувати, що
- керівником налагоджено співпрацю зі здобувачами освіти, їх батьками та працівниками закладу;
- учасники освітнього процесу мають можливість впливати на ухвалення управлінських рішень.
Управлінська діяльність щодо забезпечення інформаційної відкритості закладу
Найважливішим компонентом цієї роботи є безумовне виконання вимог статті 30 Закону України «Про освіту», яка визначає, що саме заклад має оприлюднювати в обов’язковому порядку.
Інформування закладом учасників освітнього процесу та громади про свою діяльність є критично значущою складовою управлінського процесу. Вважаю, що без оперативного та повного інформування неможливо створити та підтримувати довіру до роботи закладу, що є обов’язковою умовою для ефективної освітньої діяльності.
Саме тому організовую діяльність закладу на умовах інформаційної відкритості та комунікації з учасниками освітнього процесу та громадою. Інформаційна відкритість забезпечується наявністю сайту закладу.
Щиро вдячний педагогічному колективу за щоденну наполегливу працю, творчість і винахідливість; всім працівникам школи за вклад кожного у добросовісне виконання своїх обов’язків.
Спільна робота адміністрації, педагогів, учнів, батьків дала змогу нашому навчальному закладу посісти гідне місце серед інших Ліцеїв нашої територіальної громади. Тож будьмо завжди разом – школа, сім’я, громадськість. Усім нам зичу, щоб наші діти зростали у вільній державі, толерантними, конкурентноспроможними, підготовленими до життєвих випробувань, всебічно розвинутими , але найголовніше — гарними людьми, здатними допомагати, розуміти, підтримувати. Нехай всім Вам щастить!
Питання, на яких я планував зупинитися, вичерпані. Усім дякую за увагу.